Trajnostna logistika: Kako dostaviti izdelke do polic ob minimalni količini odpadkov?
Ne samo, da Jasmina Avbar in Jasmina Jeršin živita življenje brez oziroma z manj odpadki, tudi njuna podjetniška ideja rešuje problem kopičenja zavrženih plastičnih gobic in je ena najbolj trajnostnih rešitev s police Štartaj Slovenija. Buče za izdelavo svojih gobic gojita sami, zato se izogneta transportu, ki ustvarja ogljični odtis. Bučo “spremenita” v gobico samo s sušenjem, ki ne terja nobenih odpadkov. Embalaža njunega izdelka prihaja izpod rok slovenskih proizvajalcev. Gobico pa po uporabi lahko odvržemo na kompost, saj je 100% biorazgradljiva. Jasmini sta pri ustvarjanju popolnega trajnostnega izdelka pomislili na vse, znašli pa sta se pred izzivom transportne embalaže.
Dostava v Spar zahteva večjo, zunanjo embalažo, v kateri so shranjene večje količine dostavljenih izdelkov. Marjan Štirn, pomočnik vodje logistike v podjetju Spar Slovenija, skrbi, da podjetniki projekta Štartaj Slovenija razumejo, kaj je logistika in zakaj je treba izpolnjevati določene standarde. Z njegovo pomočjo pridobijo dovolj znanja, da lahko postanejo dobavitelji kjerkoli na svetu. Standardi za distribucijo blaga do maloprodajnih mest so namreč univerzalni.
Naloga logistika je, da izdelke spravi od podjetnikov do prodajnih polic po čim bolj optimalni poti. Najprej se sreča z enoto za prevoz – paleto. Da lahko paleto formira, potrebuje transportno embalažo, v kateri so izdelki, ki jih najdemo na policah trgovine. Zelo pomembno je, da je vsaka ta enota opremljena z ustrezno črtno kodo.
“Ko smo podjetnicama predstavili logistične zahteve pakiranja, sta takoj izrazili pomisleke, saj nista želeli dodatno obremenjevati okolja”, pravi Marjan Štirn in dodaja: “A zavedati se morata, da sta sami le košček ogomnega kolesa”.
Namen dodatne transportne embalaže je zaščita produkta, ki pride na polico in optimizacija priprave blaga. Z njeno pomočjo optimiziramo postopek dostave do police, saj namesto, da bi v isti predalček segli stokrat, posežemo le desetkrat in dobimo isto količino. Tudi transportna embalaža ima svoje standarde, saj mora biti trdna, hkrati ne povzročati preveč stroška, da lahko res zaščiti produkt.
“Logistika je torej vedno del rešitve in ne del problema”, dodaja. Toda Jasmini se z njim nista popolnoma strinjali. Zanju je transportna embalaža predstavljala samo dodatno obremenitev za okolje, zato sta zvesti svoji misiji vztrajali, dokler nista z Marjanovo pomočjo našli rešitve, ki bi hkrati ustrezala standardom logistike in vrednotam njunega podjetja.
Marjan Štirn je podjetnici usmeril na podjetje, ki skrbi za izposojo transportne embalaže. To podjetje omogoča kroženje transportne embalaže oziroma gajbic, kar je bistveno manj obremenjujoče za okolje. Podjetnici gajbice dobita v najem oziroma v uporabo in jih polne dostavita v Sparovo skladišče. Te gajbice so dostavljene do posameznih trgovin, kjer jih izpraznijo, zložijo in vrnejo nazaj v sladišče. Tam jih ponudnik prevzame in zopet zakrožijo. Z uporabo povratne transportne embalaže sta Jasmina Avbar in Jasmina Jeršin lahko ostali zvesti svoji trajnostni viziji brez pretiranega poseganja v optimalen logistični proces.