Kaj najbolj osrečuje Petjo Škufca, podjetnico 7. sezone Štartaj Slovenija?
Petja, v 2. oddaji smo izvedeli, da si si od nekdaj želela biti del projekta Štartaj Slovenija. Kaj bi sporočila Petji, ki je aprila izvedela, da so se ji sanje uresnčile, sedaj, ko je že nekaj mesecev projekta za teboj?
Vzemi si čas, da proslaviš in uživaš v temu trenutku. To so bile tvoje sanje že dolgo časa in je pomembno, da se nagradiš in ne pustiš, da gre ta trenutek mimo tebe.
Pa so bile tvoje sanje o projektu podobne mesecem, ki so se odvili od aprila do danes? Kako je zate izgledalo to obdobje?
Ko sem izvedela, da sem del projekta Štartaj Slovenija, sem se zavedala, da letos poleti ne bo dopusta. Kljub temu, pa ne moreš predvideti vsega.
V tem obdobju sem morala pridobiti stroje za izdelavo izdelkov v prahu, se dogovarjati z dobavitelji za sestavine in embalažo, povečati proizvodnjo in jo optimizirati za izdelke v prahu in še razviti končno formulacijo izdelkov. Julija in avgusta smo izdelke proizvajali in se pripravljali na začetek sezone. Med tem časom sem tudi upravljala svoja družbena omrežja in skrbela za spletno prodajo. Prav tako pa se je vmes zgodila še sprememba imena znamke.
Menjava je imena znamke je bil nepričakovan obrat, ki je s seboj zagotovo prinesel marsikaj. Na kakšne težave si pri tem naletela?
Za ime svoje blagovne znamke želiš izbrati nekaj, kar si bodo ljudje hitro zapomnili ter nekaj unikatnega in kratkega. Vse te tri pogoje pa je težko izpolniti v poplavi blagovnih znamk, ki so že ustvarjene. Največje težave mi je zato povzročala ravno razpoložljivost domene. Sicer pa menjava imena predstavlja predvsem finančne stroške. Morala sem preurediti spletno stran, embalažo, promocijski material itd.
Kako si izbrala novo ime?
Vzela sem si nekaj dni za “brainstorming”. Na list papirja sem si zapisovala ideje in hkrati preverjala razpoložljivost. Pisala sem si tudi korene besed in končnice, ki so mi bile všeč. Na koncu sem vedela, da želim, da znamka v imenu nosi koren besede “clarity”, ki pomeni čistost, jasnost. Treba je bilo dodati samo še končnico in “voila” (smeh).
Pred vstopom v projekt Štartaj Slovenija je bila tvoja znamka na trgu že uveljavljena. Kako so se na novo ime privadili tvoji kupci?
Ni bilo težko, ker sta si končnici prejšnjega in novega imena zelo podobni. Prav tako smo mejavo odkrito nagovorili preko družbenih omrežij in e-novic.
V 7. sezono projekta si se prijavila z linijo alternativnih izdelkov za čiščenje kože in las. Zakaj ravno čistilna linija? Od kje ideja?
Uporabnice mojih negovalnih izdelkov so mi pisale, da si želijo v svojo rutino vključiti še čistilo za obraz. Prvi vzorec je bil v tekoči obliki, a sem med razvojem hitro ugotovila, da čistila vsebujejo tudi do 80 % vode. Vprašala sem se, zakaj bi takšno količino vode prevažali iz proizvodnje do polic, saj to le obremenjuje okolje? Najprej sem želela odstotek vode zmanjšati in ga nadomestiti z večjo koncentracijo aktivnih sestavin, kasneje pa sem se odločila, da izdelku vodo v celoti odvzamem. Ko sem dobila idejo, da so lahko izdelki v obliki prahu in jih sam aktiviraš z vodo med umivanjem, sem želela ustvariti celotno čistilno linijo. Tako so nastali trije izdelki linije Element: čistilo za obraz, čistilni gel za telo in šampon za lase.
Tvoji izdelki torej niso ustvarjeni samo z mislijo na okolje, ampak so tudi izjemno inovativni. Nameravaš v tej smeri nadaljevati? Kakšna je tvoja misija z znamko Clariteca?
Seveda! Moja misija je, da začnem revolucijo na področju čistilnih izdelkov. Želim ustvariti znamko kozmetičnih izdelkov, ki trendom ne sledi, ampak jih ustvarja.
Pa že imaš ideje za nove, revolucionarne izdelke?
Nimam le ideje, za nekatere izdelke imam že končane formulacije! Razkrijem lahko, da pripravljam šampon v prahu za bolj suh in skodran tip las. Zagotovo pa ne bom predolgo čakala preden čistilni liniji za lase dodam še negovalno linijo.
Kaj pa te pri tvojem delu najbolj osrečuje?
Najbolj sem srečna, kadar nekomu s svojimi nasveti ali izdelki pomagam rešiti kožni problem. Včasih celo prejmem sporočilo, da je uporabnica zaradi mojega izdelka postala bolj samozavestna in je hvaležna za to, kar ustvarjam. Ob takih sporočilih dobim še dodatno motivacijo za nadaljni razvoj podjetja.