Zakaj je Luka Trekman ostal brez embalaže za Nutralux Immune Shot?
Za kupce je embalaža prvi stik z izdelkom, zato igra eno od ključnih vlog pri predstavitvi znamke. Predstavlja veliko več kot samo zunanji ovoj izdelka, saj nosi tudi zgodbo in filozofijo podjetja. Stil besedila, barve, velikost, material in oblika embalaže – vse to vpliva na potrošnikovo percepcijo znamke in posledično tudi na prodajo izdelka. Embalaža mora predstaviti tudi njegove glavne konkurenčne prednosti in se od sosedov na polici razlikovati.
Preden se podjetnik loti snovanja izgleda embalaže, je zelo pomembno, da pregleda konurenčne izdelke v kategoriji. Raziskuje lahko na spletu in tudi na trgovinskih policah, če bo izdelek nanje uvrščen. Ob vstopu znamke na trg je težko konkurirati s količino zakupljenega prodajnega mesta na polici, ki ga pokrivajo vodilne blagovne znamke globalnega dosega, zato je izstopanje še toliko bolj pomembno. Embalaža je torej eden izmed ključnih prodajnih elementov znamke, posebej v trenutku odločitve, zato mora biti takšna, da bo nakupno odločitev stimulirala. To lahko dosežemo bodisi z obliko in velikostjo embalaže, izborom barv, uporabo tipografij, ilustracij, fotografij ali že s samim poimenovanjem izdelka.
“Oblikovanje izdelka mora biti blizu ciljni skupini, njihovim vrednotam, prepričanjem in življenjskemu slogu. Lahko smo drugačni, a embalaža naj jasno komunicira vsebino, komu je izdelek namenjen in njegove glavne konkurenčne prednosti. Ne smemo pa pozabiti še en, zadnje čase vedno bolj pomemben vidik. Izdelek naj ne izstopa samo na polici, ampak naj bo tudi “instagramabilen”. Torej takšen, da ga bodo kupci ali vplivneži z veseljem delili tudi na družbenih omežjih,” pravi Blaž Ritmanič, kreativni direktor v agenciji za marketing in komunikacije Formitas.
Pri embalaži sta izredno pomembna tudi izbor in količina materiala. V zadnjem času je opaziti trajnostno usmerjen trend minimaliziranja sekundarnih embalaž in manj potrebnih delov embalaže. Spreminjajo se tudi materiali, saj se išče alternativne, okolju prijazne materiale, ki jih je moč ponovno uporabiti ali reciklirati. “Menim, da je prihodnost v svetu brez odpadne embalaže. Smo še daleč, ampak mislim, da smo na pravi poti. Takšno razmišljanje zaznavam predvsem pri manjših podjetjih in mlajših podjetnikih, ki jim ni vseeno, v kakšnem svetu se bomo zbudili jutri, pospešeno pa jim sledijo tudi večji, globalni proizvajalci”, dodaja Blaž.
Ko je Luka Trekman predstavil prvotno embalažo za Nutralux, je Blaž Ritmanič izpostavil predvsem, da bi se izdelek, kakršen je bil, na polici zlil s konkurenco ter dejstvo, da obstoječa podoba ni odražala vsebine, imena izdelka in vrednot blagovne znamke. Poleg tega je svetoval tudi določitev jasne ciljne skupine oz. kupca, saj dobro poznavanje svojih strank kasneje olajša tudi ostale odločitve, kot so pozicioniranje na trgu, marketinško-komunikacijska strategija, ton komunikacije itd.
Hkrati je izredno pomembno, da pri zasnovi oblikovanja podjetnik razmišlja vnaprej.
Če je blagovna znamka zastavljena na način, ki mogoča razvoj novih linij ali različic izdelkov, moramo poleg osnovne vizualne identitete zastaviti tudi arhitekturo in sistematizacijo blagovne znamke. To nam bo omogočala enotno, konsistentno in smiselno snovanje novih izdelkov na enovit način. S tem se bo večala moč in prepoznavnost blagovne znamke.