Mojca Makovec Haložan in Mitja Milič: Če želiš ustvarjati spremembe, moraš zavihati rokave.
Podjetniška ideja lahko vzklije iz različnih razlogov. Včasih je razlog zaslužek, včasih pa nekaj veliko bolj plemenitega. Mojca Makovec Haložan in Mitja Milič sta se na svojo poslovno pot podala z željo, da poskrbita za lokalno skupnost. Ustvarila sta znamko HUDO DOBRO, pod katero posamezniki s statusom invalida iz lokalnega sadja in iz presežkov sadja izdeluje okusne sadne trakce.
Kako to, da sta se odločila za samostojno podjetniško pot? Ali sta si od nekdaj želela ustvariti nekaj skupnega?
Vedno je bila prisotna želja po tem, da bi imela nekaj svojega. Nekaj, kar ustvariš sam in prevzameš tudi odgovornost za uspeh. Nekaj s čim ustvarjaš pozitivne spremembe in si tudi vzor svojim otrokom ter okolici. Najino izhodišče je bilo: Če želiš ustvarjati spremembe in biti del razvoja moraš nehati govoriti in zavihati rokave.
HUDO DOBRO je podjetje, ki je posebno v tem, da zaposluje posameznike s statusom invalida. Kako to, da sta se odločila za takšno pot?
Skozi nabiranje delovnih izkušenj, sva se oba znašla v krogu socialne ekonomije. Mislim, da nama je bilo hitro jasno, da sva karakterno predana zagotavljanju vključevanja vseh ljudi v družbene procese in, da zagovarjava enakost pri zaposlovanju. Enakost z vidika pravic do zaposlovanja in socialne vključenosti posameznika. Poleg tega, sva se preselila iz mesta, kjer sva bila zaposlena in hitro spoznala, da je na podeželju veliko ranljivih ljudi, ki potrebujejo podporo in kvalitetna delovna mesta. Eno je vodilo k drugemu in tako je nastalo HUDO DOBRO.
HUDO DOBRO je sedaj tudi del 9. sezone Štartaj Slovenija! Ali sta od pomladi, ko se je za vas začel projekt pridobila kakšna nova znanja?
Štartaj Slovenija je bil za nas velik korak in izziv, zato sva pridobila ogromno novega znanja. Največ na področju marketinga. Natančneje promocije in pozicioniranja izdelka na trgu ustrezno glede na ciljno skupino.
Sta na poti do polic trgovine SPAR srečala kakšne izzive?
Ključno za nas je bilo, da smo se odločili za vložek v povečanje proizvodnih kapacitet. Naše sodelovanje v Štartaj Slovenija nam je dalo krila in veliko mero poguma, da smo se odločili za povečanje kapacitete in zaposlitev dodatne invalidne osebe.
Ali je vajin delovnik, odkar sta s sadnimi trakci HUDO DOBRO vstopila v projekt Štartaj Slovenija drugačen, kakor pred vstopom?
Pri nas so delovni dnevi vedno zelo raznoliki in pestri, saj delamo po principu “Just in Time” proizvodnje. To pomeni, da se izdelki ustvarjajo glede na trenutno povpraševanje, kar za sabo potegne dnevna naročila široke palete izdelkov. Temu je še vedno tako.
Spremenilo pa se je to, da smo bistveno bolj aktivni s promocijskimi akcijami, delu na družbenih omrežjih in komunikaciji z našimi kupci. Ta segment se je bistveno povečal, kar se kaže tudi v obisku naše domačije.
Kakšne občutke sta doživljala, ko sta svoje sadne trakce prvič zagledala na polici Štartaj Slovenija?
Mitja: Zame je bil prvi pogled na police zelo čustven. Veliko dela smo vložili v izdelke in prvi pogled nanje mi je dal potrdilo o dobrem delu vseh sodelavcev in priznanje, da se pogum poplača.
Mojca: Mislim, da sem imela takrat zelo visok srčni utrip. Vsekakor sem ta posnetek pozneje delila tudi s sodelavkami in sodelavci. Videti ponos v njihovih očeh je pomenilo več kot pa glavna nagrada na lotu.
Sedaj, ko so trakci na polici, verjetno prejemata prve odzive kupcev. Kaj je najbolj pogosto vprašanje, ki vama ga zastavijo?
Zanima jih, kako trakci nastanejo! Večina jih je prepričana, da jabolka zelo natanko narežemo potem pa to nekako sprešamo v trakce. Odgovor je: Iz svežega sadja zmeljemo kašo, jo namažemo na mreže za sušenje in sušimo v sušilnici. Ko dobimo plahte v obliki usnja le te narežemo s strojem za široke rezance, zato oblika rezancev.
Za konec: kaj vaju pri vajinem delu najbolj osrečuje?
Biti del ekipe zadovoljnih sodelavcev, ki s spoštovanje do lokalnega okolja ustvarajajo vrhunske prehrambne izdelke.