
Spoznajte zabavno in poslovno plat Maja Schöffmanna
Začnimo sproščeno. Kateri koktajl bi bil, če bi bil koktajl?
Zombi. Ker pomembne stvari vedno delam ponoči (smeh).
Če bi Drink Duck imel osebnost – bi bil bolj znanstvenik ali uživač?
Uživač. Drink Duck je koktajl, ki uživa v vsakem trenutku dneva, pa naj bo to v službi ali na fakulteti. Osvežitev in užitek lahko prinese tudi v stresnem obdobju. Komerkoli, kadarkoli, kjerkoli.
Kako bi opisal popoln “Drink Duck trenutek”?
Ob morju, na ležalniku na plaži z ohlajenim Drink Duck koktajlom.

Najbolj odštekana stvar o tebi?
S podjetništvom sem začel v četrtem razredu osnovne šole. Želel sem kupiti svoj prvi prenosni računalnik – takrat so bile popularne »škatle«, namizni računalniki – in zato sem začel izdelovati svojo prvo spletno stran. Spraševal sem se, kaj bi lahko prodajal in združil s takratnim hobijem vzgajanja eksotičnih rastlin, kot sta kakavovec in kavovec. No, začel sem prodajati semena. Ker je ta posel zelo sezonski, sem se konec osnovne šole odločil prodajati še pripomočke za telefon. Takrat sem se prvič spoznal s 3D oblikovanjem in risanjem, industrijskim dizajniranjem in ustvaril svoj prvi ovitek za iPhone 4.

Katera knjiga, film ali oseba te je najbolj navdihnila pri razvoju Drink Ducka?
Knjiga Vijolična krava od avtorja Setha Godina. Navdihnila me je, da razvijem nekaj posebnega, nekaj, česar ni na trgovskih policah. Knjiga opisuje, kako nasičen je trg izdelkov in oglaševanja in kako »v čredi krav« moraš narediti »vijolično kravo«, ki jo vsak opazi in je nekaj posebnega. Mislim, da mi je to uspelo.
Kaj te je naučilo podjetništvo, česar te šola ni mogla?
V šoli je začrtano, kako stvari gredo in kakšen bo rezultat. Podjetništvo v realnem svetu pa me je naučilo, da je vse prepleteno, veliko različnih in nepričakovanih odločitev in rezultatov, ki so bili tudi manj uspešni. Verjetno so me prav neuspehi naučili največ.

In kateri je največji poraz, ki si ga obrnil v uspeh?
Neuspešna crowdfunding kampanja na Indiegogo v času srednje šole. Sem se pa zato naučil, kako pomemben je marketing, ne samo izdelek. Nato sem konec srednje šole začel ponujati marketinško podporo drugim, ki so lansirali svoj izdelek ali storitev preko crowdfunding platform (množično zbiranje sredstev). Tako sem iz lastnega »faila« ustvaril storitev.
Katera tvoja lastnost ti je najbolj pomagala pri razvoju izdelka?
Vsestranskost. Tekom podjetniške poti je bilo veliko ovir, ki sem jih premagal, ko sem multidisciplinarno povezal vsa znanja. Velikokrat sem slišal »za ta problem potrebuješ strokovnjaka«. A ko se stvari lotim in jo »naštudiram« sam, pogosto odkrijem, da ni tako težko. Da se da. To mi je pomagalo pri razvoju stekleničke. Ker so vsi v panogi navajeni na standardizirano embalažo, sem prepričan, da tudi zaradi neobičajne stekleničke, potrošniki raje posežejo po koktajlu Drink Duck.

V lasti imaš izvir pitne vode. Zakaj si se odločil za nakup lastnega vira?
Menim, da je pomembno, da v Sloveniji tudi pijemo slovensko. Vodo, ki je osnovna sestavine vsake pijače, imamo v Sloveniji odlično. Vendar vse bolj opažam, da se police polnijo s tujo pijačo, slovenske znamke prevzemajo tuja podjetja. Tudi zato se mi je zdela odločitev, da uporabim lastno pitno vodo izpod Karavank prava.
Bi se podal tudi v proizvodnjo alkoholnih “ready-to-drink” oziroma predpripravljenih pijač?
V prihodnosti, da. Moja vizija je razširiti ponudbo Drink Duck koktajlov in to vključuje tudi pijače z alkoholom. Vsak ima različne preference in v zadnjih dveh tednih lansiranja sem dobil veliko dobrih predlogov, kaj naj dodam oziroma izboljšam v ponudbi. Vendar ima alkoholna panoga tudi negativne plati. Povpraševanje upada, kompleksna birokracija pa terja ogromno časa in energije. Zato moram še malo (kreativno) razmisliti, kaj se bo splačalo postaviti na trg.
