Zakaj sodoben kmet ni kmet, ampak podjetnik
1 poklic, 100 izzivov
Izobraženost, ki presega praktične izkušnje dela v kmetijstvu, prinaša številne prednosti, ki vplivajo na dolgoročen uspeh kmetije. Kmet je več kot le proizvajalec in kmetija je danes kompleksen poslovni sistem. Poklic pogosto zahteva posameznika, ki mora biti sposoben hkrati voditi več različnih področij:
- Prodaja in marketing: Kmetje se pogosto ukvarjajo s prodajo pridelkov in izdelkov neposredno potrošnikom, največkrat v bližnji okolici. Za širitev iz lokalnega področja je pomembno, da uporabljajo sodobne marketinške pristope, kot so digitalne platforme in družbena omrežja, kjer promovirajo svojo ponudbo.
- Računovodstvo: Tudi upravljanje s financami je izjemno pomembno področje. Samo s spremljanjem stroškov in dobička ter zagotavljanjem finančne stabilnost, lahko kmetija uspešno obratuje in raste. Izobraženost v računovodstvu omogoča boljše načrtovanje finančnih sredstev in investicij ter dolgoročno rodovitno poslovanje.
- Proizvodnja in razvoj inovativnih izdelkov: Poleg osnovne pridelave hrane, je za uspeh kmetije priporočljivo, da kmet delovanje usmerja v izdelavo inovativnih izdelkov z dodatno vrednostjo. Na ta način ohranja konkurenčnost in ostaja v koraku s časom.
Izobraženost pomeni tudi spremljanje trendov na trgu
Sodobni kmetje se srečujejo tudi s številnimi trendi in zahtevami potrošnikov, zlasti v kontekstu okoljevarstvenih standardov. Poleg tega je trajnostna naravnanost trend, na račun katerega lahko kmetija požanje ogromno uspeha. Uvedba pristopov, ki povečujejo učinkovitost pridelave in zmanjšujejo vpliv na okolje ter proizvodnja inovativnih trajnostnih izdelkov, lahko pozitivno vpliva na prepoznavnost kmetije in posledično povišanje prihodkov. Primer uspešno načrtovane kmetijske dejavnosti na podlagi analize trga je znamka Cvetka, ki iz domačega nasada zelišč ustvarja naravno kozmetiko.
Naravna kozmetika v Sloveniji postaja vse bolj priljubljena, saj potrošniki vedno bolj cenijo izdelke z lokalnim poreklom in brez sintetičnih sestavin. Katarina Kovačič, ki je ustvarila znamko Cvetka, je izkoristila svojo izobrazbo ter dostop do svežih sestavin in edinstveno priložnost na trgu spremenila v uspešno podjetniško zgodbo. V 9. sezoni Štartaj Slovenija predstavlja prvo popolnoma naravno linijo ličil v Sloveniji.
Kmetija kot sodobno podjetje
Danes so uspešni kmetje v resnici podjetniki. Z vsestranskimi znanji in prilagodljivostjo so sposobni prilagajati svojo ponudbo potrebam trga, s čimer ohranjajo konkurenčnost in krepijo stabilnost svojega podjetja. Poklic sodobnega kmeta je večplasten, zato zahteva inovativnost, prilagodljivost in izobraženost.